מתעמלים בשניים

ריצה וסוכרת

רצים על זה - השפעת ריצה על סוכרת מסוג 2

מאובחנים בסוכרת מסוג 2 מתמודדים עם שינויים בכמה היבטים בחייהם: שינוי הרגלי תזונה, שינויים חברתיים, התמודדות נפשית עם המחלה ועוד. חולי סוכרת מסוג 2 שנהגו לרוץ  טרם אבחון המחלה, נאלצו בעבר לזנוח את התחביב הזה בגלל  ההנחה שבמקרה של תת רמת סוכר בדם לא ניתן יהיה להגיש להם סיוע רפואי.

היום, הוכח כי שילוב של ריצה במינון נכון תוך הקפדה על תזונה נכונה מומלצת מאוד ואף כדאי לשלב אותה בתכנית האימונים. כיום נוכל למצוא חולי סוכרת שהפכו את הריצה לעיקר הפעילות הגופנית שלהם ואף משתתפים במרתונים.

יתרונות הריצה לחולי סוכרת מסוג 2

כל פעילות גופנית המותרת לחולי סוכרת מסוג 2 היא חשובה וחיונית לשמירה על איזון המחלהומניעת ההחמרה שלה. לפעילות אירובית ובדגש על ריצה או הליכה מהירה, יש יתרון גדול שכן היא פעילות זמינה ואינה מצריכה ציוד ותנאי  שטח מיוחדים.  שילוב של תזונה מותאמת לחולי סוכרת מסוג 2 יחד עם ריצה או הליכה מהירה תורמת לירידה במשקל, הורדת רמות הכולסטרול ושמירה על רמת גלוקוז תקינה בדם.

מה קורה לגוף שלנו בזמן הריצה?

תפקיד האינסולין בגוף הוא לסייע לסוכר להיקלט מתוך הדם אל השרירים שלנו, או במילים אחרות הנוכחות של רמת אינסולין גבוהה בדם מונעת מתאי שומן לחדור לזרם הדם שלנו ולגרום להשמנה ולעליה ברמות הכולסטרול. על דופן השריר שלנו נמצאים קולטני אינסולין אשר בזמן דופק גבוה, כמות הקולטנים גדלה ואיתה גם קצב פינוי הגלוקוז מהדם. במהלך ריצה, הדופק שלנו באופן טבעי עולה וכך למעשה יורדת רמת הגלוקוז בדם. אם בחרתם לשלב ריצה או הליכה בפעילות הגופנית שלכם, מומלץ מאוד להפוך אותן לפעילות אינטרוולית. כלומר, לשלב מקטעי ריצה או הליכה מהירה המעלים את הדופק יחד עם מקטעי הליכה המורידים את הדופק. השילוב של פעילות גופנית בדופק גבוה יחד עם פעילות בדופק נמוך יותר, תסייע להתמיד לאורך זמן.

רוח קבוצתית

לקבוצות ומסגרות שונות של פעילות גופנית, יש יתרון משמעותי. באופן טבעי, בקבוצה, גם אם המטרה היא פיזית לכאורה, הופכת  במקרים רבים למעין קבוצת תמיכה ומקור גדול למוטיבציה. לריצה במסגרת קבוצתית עבור המתמודדים עם סוכרת מסוג 2 יש מספר יתרונות, הראשון הוא בהיבט החברתי, פעילות עם מתאמנים נוספים המתמודדים עם אותה מחלה. יתרון נוסף של אימוני ריצה קבוצתיים , הוא הליווי הצמוד של מאמני ריצה מוסמכים. באימון ריצה של חולי סוכרת ישנם כללי זהירות נוספים שיש להקפיד עליהם ולכן מומלץ להיעזר במאמני כושר מקצועיים בלבד.

איפה למצוא את קבוצת הריצה

קבוצות ריצה על פי דרגות וסוגי התמחות הפכו לנפוצות מאוד בכל הארץ, באתר שוונג למשל, ניתן למצוא את כל המידע על חשיבות אימוני ריצה בשגרת החיים שלכם, וכמובן איתור קבוצות ריצה או אימוני ריצה פרטניים בחלוקה לדרגות קושי, מיקומים בארץ ומטרת האימון. באתר של איגוד הספורט העממי ניתן לאתר מאמנים, קבוצות כושר וריצה למתאמנים שאינם מקצועיים המעוניינים להתחיל ולשלב כושר גופני באורח החיים שלהם. באתר חוג ניתן תוכלו לאתר קבוצות הליכה בכל הארץ. כמו כן, כמעט בכל עיר פועלות כיום קבוצות כושר שונות לרווחת התושבים בחסות אגף הספורט של העיר, ברוב המקרים ללא עלות או בעלות סמלית בלבד. את המידע על הקבוצות בערים השונות ניתן למצוא באתר הרשמי של כל אחת מהערים.

הרווח הכפול

התמודדות משותפת, שלכם ושל הקרוב לכם, עם הקשיים הראשוניים שבאימוץ אורח חיים בריא, מגבירה את המחויבות לתהליך. פעילות גופנית בשניים, תקל מאוד ותחזק את תחושת ‘הביחד’ שכל כך נדרשת במסע הזה. הרווח הוא כפול, גם אתם יכולים יכולים להצטרף למסע ולהינות משגרת חיים בריאה ומיטיבה.

 

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

Close
Close