fbpx
טעים כפליים

פירה בטטה ועדשים כתומות

תוספת נהדרת ופשוטה להכנה. הבטטה והעדשים עשירות בסיבים תזונתיים, התורמים לתחושת שובע, איזון רמות סוכר בדם, הורדת כולסטרול, יציאות תקינות ועוד, אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) העוזרים להגן על הגוף מפני מחלות שונות ועוד ויטמינים ומינרלים התורמים לבריאות. יש לשים לב שמדובר בתוספת פחמימתית ולכן לצרוך בכמות מאוזנת, לפי המלצות תזונה אישיות.

  • זמן הכנה: 10 דקות
  • זמן כולל: 35 דקות
  • כמות מספיקה ל:8 מנות
מס’ מנותקלוריות למנה (קק”ל)חלבון למנה (גרם)פחמימה למנה (גרם)מתוכן סוכרים (גרם)סיבים תזונתיים (גרם)שומן (גרם)שומן רווי (גרם)נתרן (מ”ג)
82101133זניח54זניח120


רכיבים

  •    2 כוסות עדשים כתומות (לפני בישול)
  •    2 בטטות קטנות
  •    3 כפות שמן זית
  •     מלח, פלפל
  •      להגשה-עירית קצוצה דק

פירה בטטה ועדשים כתומות

הוראות הכנה ל: פירה בטטה ועדשים כתומות

 


1   מבשלים את העדשים הכתומות והבטטה בסיר עם מים, עד לריכוך.


2   שופכים את המים, שומרים חצי כוס ממי הבישול בצד למקרה שרוצים להוסיף לפירה בהמשך.


  בבלנדר מוט, מועכים לפירה חלק.


  מוסיפים מלח ופלפל.


5  אם רוצים מרקם מחיתי יותר, ניתן להוסיף את חצי כוס מי הבישול.


     לפני ההגשה זולפים מעל כל מנה מעט שמן זית וכמות נדיבה של עירית קצוצה דק.


 

הערה

המתכונים נכתבו על ידי הדיאטנית שרון אלדר ובהמלצתה בלבד, לפני השימוש במתכונים יש להיוועץ בצוות המטפל.

תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולות לסייע לך באיזון מחלת הסוכרת. יחד עם זאת,  המידע הנמסר נועד להרחבת הידע הכללי והעמקת המודעות בלבד ואינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי. עליך להתייעץ עם הרופא המטפל והצוות הרפואי המטפלים בך או באיש מקצוע מוסמך, על מנת לקבל מענה פרטני ביחס לטיפול, הבדיקות, התזונה והפעילות הגופנית המתאימים לך באופן ספציפי ואין להסתמך על המידע הנ”ל לצורך אישי.

 

 

הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

כדאי לך לקרוא גם את זה...

Close
Close
Close