fbpx
מה עושים לאחר אבחון סוכרת מסוג 2מידע שימושי

סוכרת ועייפות

סוכרת זה מעייף – איך לקבל בחזרה את האנרגיה שלכם

סוכרת מסוג 2 מכניסה אל חיי המתמודדים עימה , לא מעט שינויים הנדרשים על מנת לשמור על איזון המחלה ולמנוע החמרה שלה. בנוסף, מתמודדים חולי הסוכרת עם לא מעט תסמינים פיזיים הפוגעים באיכות חייהם, מאותתים ומדגישים את נוכחות המחלה לאורך היממה.

“אני לא אותו האדם שהייתי”

“אני לא מסוגל לעשות חצי מהפעילות שעשיתי בעבר עם הבן שלי, כבר בחצי הדרך לגינה אני מרגיש מותש”. תיאורים אלו ודומים להם, הם שגרת יומם של חולי סוכרת מסוג 2. העייפות מוגברת, המקשה מאוד על חולי סוכרת להמשיך בשגרת החיים, בבית או במקום העבודה היא גורם נוסף ומשמעותי לתחושת תסכול אותה חווים חולי סוכרת רבים.

מה הופך את הסוכרת לכל כך מעייפת?

במחקרים שנערכו לאורך השנים האחרונות, 85% מתוך חולי סוכרת מסוג 2 שנבדקו העידו על עייפות מוגברת המשבשת את שגרת החיים. לעייפות מוגברת בקרב חולי סוכרת מספר גורמים:

  1. רמות סוכר גבוהות בדם – כמו לעייפות אחרי ארוחה גדולה, או זלילה של מזונות מתוקים שונים, גם לעייפות בקרב חולי סוכרת מסוג 2, ישנו הסבר ביולוגי פשוט מאוד. כאשר רמות הסוכר בדם גבוהות, הדם נעשה סמיך ודביק יותר ואינו מסוגל להעביר חמצן לתאים. להיות אדם המתמודד עם חוסר איזון של סוכרת מסוג 2, אומר לחוש את העייפות של “אחרי האוכל” כל הזמן.
  2. עמידות התאים לאינסולין היא סיבה נוספת לעייפות מוגברת, במצב זה התאים אינם יכולים לקלוט את הגלוקוז והוא נותר שוחה במחזור הדם.
  3. ההתעסקות המנטלית במחלה ובניהול שלה, עלולים להעסיק יתר על המידה, ולהוות גורם לעייפות מוגברת בקרב חולי סוכרת מסוג 2. המחשבות הטורדניות לפני השינה לפעמים מקצרות משמעותית את הלילה או הופכות את השינה שלנו ל”קלה” יותר ולעייפה יותר..
  4. זיהומים כרוניים כמו דלקות בדרכי השתן, או זיהומים בנרתיק בקרב נשים חולות סוכרת מסוג 2, גם הם עלולים להוות גורם לעייפות מוגברת.
  5. דכאון קליני ותחושת תסכול – המרדף היומיומי אחר איזון המחלה ושמירה על אורח חיים בריא, עלול להיות מתיש ולהביא חולי סוכרת מסוג 2 למצב של עייפות כרונית.

אולי לא את הכל, אבל יש דברים שתוכלו לשנות

יש לא מעט שינויים שנוכל להכניס אל השגרה שלנו, על מנת להקל על העייפות המוגברת, הנה כמה מהשינויים שהם לגמרי בידיים שלנו:

  1. זה אולי נשמע מובן מאליו אבל עליכם לישון יותר. הרבה לפני המצאת החשמל, השינה של בני האדם התפרסה על לא פחות מעשר שעות רצופות בלילה. כיום, עם ימי העבודה הארוכים, הקריירה, הבית והמסכים אנחנו מקצרים לעצמנו את הלילה כמעט בלי לשים לב, מרבית האנשים הבוגרים מעידים על שינה של בין 6-7 שעות בלילה.
  2. אם אתם לא מצליחים לישון טוב יותר בלילה, נסו לתפוס תנומת צהריים. שעת שינה בצהריים יכולה לספק לכם אנרגיה להמשך היום, לא סתם ישנן מדינות בהן נהוגה “סייסטה”.
  3. עשו הכל כדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם, כך שהחמצן ינוע אל התאים בצורה קלה יותר ואתם תחושו ערניים יותר.
  4. הקפידו על שתיה מרובה של מים, התייבשות ולו הקלה ביותר עלולה לגרור איתה תחושת עייפות מוגברת בקרב חולי סוכרת מסוג 2.
  5. בלו יותר שעות באור השמש ונשמו אוויר צח. ההליכה בשילוב אור השמש מעלה את מצב הרוח, מחזקת את העצמות, משפרת את זרימת הדם ומגבירה ערנות.
  6. אם יש בעל חיים שאתם אוהבים במיוחד, מצאו דרך לבלות איתו זמן איכות. האחריות שבגידול בעל חיים, לצד השמחה שהם מביאים הביתה מסיתה הצידה את העייפות ומאפשרת להרגיש את החיים בעוצמה גבוהה יותר.

 

 

הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

כדאי לך לקרוא גם את זה...

Close
Close
Close