fbpx
טעים כפליים

ממרח עדשים כתומות

העדשים האדומות, כחלק ממשפחת הקטניות עשירות בחלבון, סיבים תזונתיים מסיסים, ברזל, אבץ, מגנזיום, ויטמינים מקבוצת B ועוד. כחלק מהמלצות התזונה הים תיכונית (עקרונות תזונה אשר הראו יתרון בריאותי עבור חולי סוכרת, ועוד) מומלץ לשלב קטניות בתפריט. הממרח קל ופשוט להכנה. ניתן לאחסן אותו עד 3 ימים בכלי אטום במקרר.

  • זמן הכנה: 10 דקות
  • זמן כולל: 25 דקות
  • כמות מספיקה ל:15 מנות
מס’ מנותקלוריות למנה (קק”ל)חלבון למנה (גרם)פחמימה למנה (גרם)מתוכן סוכרים (גרם)סיבים תזונתיים (גרם)שומן (גרם)שומן רווי (גרם)נתרן (מ”ג)
15803.57.5זניח1.540.560


רכיבים

  • כוס עדשים כתומות (לפני בישול)
  • 3 כפות טחינה גולמית משומשום מלא
  • 2 שיני שום כתושות
  • מיץ מחצי לימון סחוט
  • 3 כפות שמן זית
  • פפריקה אדומה
  • כמון לפי טעם,
  • מלח, פלפל

ממרח עדשים כתומות

הוראות הכנה ל: ממרח עדשים כתומות

 


1   מבשלים את העדשים הכתומות בסיר עם מים, עד לריכוך. (ניתן לשמור חצי כוס מים ממי הבישול שיהיה אפשר להוסיף בהמשך לבלנדר, במידה והממרח יהיה במרקם גס מדי.)


2   מכניסים לבלנדר את כל המרכיבים ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד.


3  ניתן לשמור בצנצנת אטומה במקרר כ3 ימים, או לחלק למנות קטנות, להקפיא ולהוציא לפי צורך.


 

 

הערה

המתכונים נכתבו על ידי הדיאטנית שרון אלדר ובהמלצתה בלבד, לפני השימוש במתכונים יש להיוועץ בצוות המטפל.

תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולות לסייע לך באיזון מחלת הסוכרת. יחד עם זאת,  המידע הנמסר נועד להרחבת הידע הכללי והעמקת המודעות בלבד ואינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי. עליך להתייעץ עם הרופא המטפל והצוות הרפואי המטפלים בך או באיש מקצוע מוסמך, על מנת לקבל מענה פרטני ביחס לטיפול, הבדיקות, התזונה והפעילות הגופנית המתאימים לך באופן ספציפי ואין להסתמך על המידע הנ”ל לצורך אישי.

 

 

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

Close
Close