fbpx
טעים כפלייםמנה עיקרית

מג’דרה מאורז בסמטי ועדשים ירוקות

מאת: שרון אלדר- דיאטנית קלינית, MSc

שילוב של דגנים (אורז בסמטי) וקטניות (עדשים) הינו שילוב מצויין המכיל חלבון מלא ומהווה ארוחה צמחונית וטבעונית מאוזנת. אופציה נוספת היא לשלב את המג’דרה כתוספת לארוחה עם דג / עוף / בקר רזה  . לגיוון התבשיל ניתן להחליף את העדשים בקטניות נוספות כגון: גרגרי חומוס / שעועית אדומה / שעועית לבנה / שעועית מש / שעועית מנומרת / פול / עדשים שחורות / עדשים כתומות/ עדשים חומות. או לגוון את אורז הבסמטי בדגנים אחרים כגון: בורגול / בורגול חום / גריסי פנינה / קינואה אדומה / קינואה לבנה / כוסמת.

  • זמן הכנה: 10 דקות
  • זמן כולל: 40 דקות
  • כמות מספיקה ל: 8 מנות
מס’ מנותקלוריות למנה (קק”ל)חלבון למנה (גרם)פחמימה למנה (גרם)סיבים תזונתיים (גרם)שומן (גרם)שומן רווי (גרם)נתרן (מ”ג)
81757.5307.52.75זניח100


רכיבים

  • כוס עדשים ירוקות (להשרות במים כשעה לפני הבישול)
  • כוס אורז בסמטי
  • בצל גדול חתוך דק
  • 2 כפות שמן זית/ קנולה לטיגון
  • תבלינים: קינמון, בהרט וסומק לפי טעם
  • מלח, פלפל
  • להגשה: עשבי תיבול חתוכים, פלחי לימון.

הוראות הכנה


לטגן במחבת את הבצל.


להוסיף את העדשים (ללא מי ההשרייה) ולערבב.


להוסיף את התבלינים ולערבב היטב.


להוסיף 2 כוסות מים, להביא לרתיחה ואז להנמיך את האש.


לאחר שהעדשים מתרככות מעט (כחצי שעה בערך) יש להוסיף את האורז ולערבב. 


להוסיף עוד כוס מים ולהביא לרתיחה. ואז להנמיך את האש ולהשאיר את הסיר מכוסה עד שהתבשיל מוכן.


לתקן תיבול לפי טעם.


להגיש עם עשבים קצוצים טריים ולימון.


הערה

המתכונים נכתבו על ידי הדיאטנית שרון אלדר ובהמלצתה בלבד, לפני השימוש במתכונים יש להיוועץ בצוות המטפל.

תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולות לסייע לך באיזון מחלת הסוכרת. יחד עם זאת,  המידע הנמסר נועד להרחבת הידע הכללי והעמקת המודעות בלבד ואינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי. עליך להתייעץ עם הרופא המטפל והצוות הרפואי המטפלים בך או באיש מקצוע מוסמך, על מנת לקבל מענה פרטני ביחס לטיפול, הבדיקות, התזונה והפעילות הגופנית המתאימים לך באופן ספציפי ואין להסתמך על המידע הנ”ל לצורך אישי.

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

Close
Close