ארוחה קלהטעים כפליים

מאפינס תרד, קוואקר וגבינות

מאת: שרון אלדר- דיאטנית קלינית, MSc

יוצאים לפיקניק? הולכים לבריכה או לים? זהו מתכון נהדר שאפשר להכין ולקחת בקופסא לפיקניק הבא שלכם. מאפינס תרד,שיבולת שועל וגבינות טעים גם קר וגם חם ולכן אידיאלי בכל עונות השנה וגם בפיקניק מחוץ לבית.

אפשר לאכול כארוחת ביניים מאפינס ויוגורט טבעי עד 3% או לאכול בערב כמות גדולה יותר של מאפינס עם ירקות וגבינה 5% או מיטבל צזיקי מרענן.

  • זמן הכנה: 10 דקות או פחות
  • זמן כולל: 40 דקות או פחות
  • כמות מספיקה ל: 6 מנות (2 מאפינס במנה)
מס’ מנות קלוריות למנה (קק”ל) חלבון למנה (גרם) פחמימה למנה (גרם) סיבים תזונתיים (גרם) שומן (גרם) שומן רווי (גרם) נתרן (מ”ג)
12 76 9 15 1 2.5 1 330

רכיבים


  • 500 גרם עלי תרד טריים או שקית תרד קפוא.
  • 3 ביצים
  • 4 כפות שיבולת שועל (קוואקר) טחון דק
  • 1 גביע קוטג’ 5% (250 גרם)
  • גבינת חמד לייט 5% או פטה 5% (250 גרם)
  • פלפל שחור
  • ספריי שמן לשימון התבנית.
  • תבנית 12 מאפינס / גביעי נייר / תבנית רגילה בגודל A4 (פשטידה).

הוראות הכנה


חולטים את עלי התרד במים ומסננים היטב/ מפשירים את התרד הקפוא.


(אם רוצים מרקם חלק-אפשר לטחון בבלנדר)


בקערה נפרדת מערבבים את כל המרכיבים הנוזליים.


מוספים את הקוואקר ומתבלים.


מגרדים במגרדת/ מפוררים בידיים את הגבינה הקשה ומוסיפים.


מוסיפים את התרד ומערבבים.


מרססים בתרסיס שמן תבנית של 12 מאפינס ומניחים את הבלילה.


אפשר להגיש לצד מטבל ציזיקי ומגוון ירקות חתוכים.


הערה

המתכונים נכתבו על ידי הדיאטנית שרון אלדר ובהמלצתה בלבד, לפני השימוש במתכונים יש להיוועץ בצוות המטפל.

תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולות לסייע לך באיזון מחלת הסוכרת. יחד עם זאת,  המידע הנמסר נועד להרחבת הידע הכללי והעמקת המודעות בלבד ואינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי. עליך להתייעץ עם הרופא המטפל והצוות הרפואי המטפלים בך או באיש מקצוע מוסמך, על מנת לקבל מענה פרטני ביחס לטיפול, הבדיקות, התזונה והפעילות הגופנית המתאימים לך באופן ספציפי ואין להסתמך על המידע הנ”ל לצורך אישי.

הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

Close
Close