טעים כפלייםמנה עיקרית

ירקות מוקפצים עם טופו קלים להכנה

מנה נפלאה צמחונית וטבעונית, של קוביות טופו נימוכות בפה, מוקפצות עם ירקות בשלל צבעים ומונחות על מצע של אורז מלא. את האורז ניתן להחליף בתוספת פחמימה אחרת כגון: תבשיל קינואה אדומה ולבנה (מתכון בהמשך) / קוביות בטטה אפויות בתנור / פסטה מקמח כוסמין מלא ועוד. או לאכול את הטופו עם הירקות ללא תוספת הפחמימה.

  • זמן הכנה: 5 דקות
  • זמן כולל: 10 דקות
  • כמות מספיקה ל: 4 מנות
מס’ מנות קלוריות למנה (קק”ל) חלבון למנה (גרם) פחמימה למנה (גרם) מתוכן סוכרים (גרם) סיבים תזונתיים (גרם) שומן (גרם) שומן רווי (גרם) נתרן (מ”ג)
4 380 14 35 6 7 11 1.5 540


רכיבים

  •  4 כוסות אורז מלא או בסמטי, לאחר בישול.
  • ·1/4  כוס מרק ירקות דל נתרן
  • ·1/4 כוס רוטב סויה לייט
  • ·1 כף שמן שומשום
  • ·1 כוס קוביות טופו
  • ·1 כף שמן קנולה
  • ·1 כף שום קצוץ
  • ·1 כף ג’ינג’ר טרי קצוץ
  • ·500 גרם ירקות מוקפצים בסגנון אסיאתי, טריים או קפואים

ירקות מוקפצים עם טופו קלים להכנה

הוראות הכנה : ירקות מוקפצים עם טופו קלים להכנה


בשלו את האורז בהתאם להוראות שעל האריזה.


ערבבו יחד בקערת בחישה קטנה רוטב סויה, שמן שומשום וטופו. בחשו היטב והניחו בצד.


3בינתיים, חממו את שמן הקנולה במחבת גדולה בלתי דביקה או בווק, בחום גבוה. טגנו קלות את השום והג’ינג’ר עד שיזהיבו,כ-3דקות.


הוסיפו את הירקות הקפואים ובשלו עד שיתרככו, כ-6 דקות.


בחשו לתוכם את הרוטב ובשלו עוד מספר דקות. הגישו את הירקות והטופו על גבי האורז המבושל.


הערה

המתכונים נכתבו על ידי הדיאטנית שרון אלדר ובהמלצתה בלבד, לפני השימוש במתכונים יש להיוועץ בצוות המטפל.

תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולות לסייע לך באיזון מחלת הסוכרת. יחד עם זאת,  המידע הנמסר נועד להרחבת הידע הכללי והעמקת המודעות בלבד ואינו מהווה המלצה או תחליף ליעוץ רפואי. עליך להתייעץ עם הרופא המטפל והצוות הרפואי המטפלים בך או באיש מקצוע מוסמך, על מנת לקבל מענה פרטני ביחס לטיפול, הבדיקות, התזונה והפעילות הגופנית המתאימים לך באופן ספציפי ואין להסתמך על המידע הנ”ל לצורך אישי.

 

 

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

Close
Close