fbpx
טעים כפליים

חופש עם סוכרת – איך שומרים על שיגרה תזונתית של החולה בחופשות ובחגים?

חופש עם סוכרת

אם שיגרת היומיום קובעת עבור חולה הסוכרת סוג 2 הרגלי התנהלות וטיפול, הרי שחופשות וימי חגים ארוכים, שמגיעים לכאן פעמיים בשנה – בעיקר חגי תשרי וחגי האביב – משבשים את החיים בכלל ואת שיגרת החולה בפרט.

בין אם מארחים או מתארחים, הרבה מהבילויים והמפגשים בתקופות האלה הם סביב אוכל. גם החופשות, בארץ או מחוצה לה, מחוללות שמות באורח החיים אליו רגילים ובשגרה.

אם בבית חולי הסכרת שחיים לצדכם עוד שומרים על שיגרה תזונתית שעוזרת לשמור על רמות סוכר סבירות, הרי שכשיוצאים מהבית הכל הופך מורכב יותר; מזון אחר ומרכיבים אחרים, שאת חלקם אתם ומי שאתכם אולי כלל לא מכירים. אם אתם רוצים לעזור להם לשמור על תזונה מאוזנת, כדאי לשמור על כמה כללים בסיסיים שיהיו נכונים בכל מקרה:
1. אכלו כמה שיותר ירקות ופירות טריים. אם אתם נופשים במקומות חדשים, בחרו מזון מקומי עם מרכיבים טבעיים מקומיים ובצורתם הגולמית, ככל שרק ניתן.
2. אם אתם מטיילים, קחו אתכם קופסאות, עם מזון שהכנתם, עבור כל היום. כך, תשלטו טוב יותר במה שאתם אוכלים.
3. לקחתם אתכם אוכל? נסו ככל שניתן, שיהיה זה אוכל מרובה סיבים תזונתיים. הסיבים ישמרו, אתכם ובעיקר את החולה, שבעים יותר לאורך זמן.
4. כולם אוכלים גלידה וגם החולה רוצה? נסו את האופציה הקלה יותר – גלידת סורבה או גלידה דלת שומן, למשל.
5. כולם יוצאים לשתות? יעצו לחולה להימנע מקוקטיילים עתירי סוכר. תמיד עדיפים משקאות המעורבבים עם משקה דיאטטי. כך, יוכלו להשתתף בחגיגה ואתם תשלטו במצב.
6. למרות שעדיף להימנע מאלכוהול בכלל, אם החולה בכל זאת שתה, דאגו שיעשה זאת על בטן מלאה ושיאכלו גם לפני השינה משהו.
7. המליצו לחולה להעדיף מזון אפוי או מזון עשוי על הגריל על אוכל מטוגן.
8. המליצו לחולה להעדיף חלבון בתפריט כמו קטניות, דגים, ביצים או בשר דל שומן.
9. אם הפיתוי גדול מדי, נסו לשכנע את החולה להעדיף קינוחים כמו פודינג או עוגה, במקום חטיפים או ממתקים.
10. עודדו פעילות גופנית ועשו אותה יחד – לכו ברגל, שחו בבריכה, עשו הליכה אחרי הארוחה יחד. הפעילות הגופנית חשובה מאד גם בחופשה.

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לכתבה באנגלית כאן >>

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

כדאי לך לקרוא גם את זה...

Close
Close
Close