מידע שימושימתעמלים בשניים

איך לשמור על שגרת פעילות גופנית לחולי סוכרת

להתחיל ולהתמיד-איך לשמור על שגרת פעילות גופנית

לפעילות גופנית יש חלק חשוב מאוד במניעת סיבוכים והדרדרות המחלה, בקרב חולי סוכרת מסוג 2. פעילות גופנית מסייעת לשמירה על משקל גוף תקין, מעוררת את תפקוד האינסולין ובכך תורמת לשליטה על רמת הסוכר בדם. גם אם בן המשפחה המתמודד עם סוכרת לא עסק בפעילות גופנית טרם האבחון דעו שאף פעם לא מאוחר להתחיל.

אחד הקשיים בהם תתקלו הוא הקושי לגייס את המוטיבציה לטובת הצעד הראשון בתהליך, מתוך מחשבה שפעילות מתונה לא באמת יכולה לתרום שום דבר.  נקודת מוצא טובה להתחלה היא להבין שגם חמש דקות פעילות גופנית, עדיפות על אפס. כשאנו מדברים על פעילות גופנית, זו אינה חייבת להיות פעילות ספורטיבית “לפי הספר”, ישנן מגוון פעולות יום-יומיות אשר בעזרת קצת יצירתיות, הופכות בין רגע ממטלה לשגרה.

תכתבו את זה – אחת הדרכים ליצור מחויבות אישית יותר לתהליכים שונים בחיים, ובין היתר שמירה על שגרה של פעילות גופנית היא לקבוע מראש את הימים והשעות בהם תרצו לצאת יחד לפארק. רישום של התאריך והשעה ביומן תורם לתחושת מחויבות ומסייע בשילוב הפעילות באופן טבעי כחלק משגרת היום.

 

על הדרך– גם נסיעה באוטובוס יכולה להפוך להזדמנות מצוינת לשילוב פעילות גופנית מבלי צורך לבצע שינויים גדולים מידי. המליצו לבן המשפחה לרדת מהאוטובוס תחנה אחת או שתיים מוקדם יותר, ולצעוד הביתה בנחת. המליצו להם להשאיר את האוטו בחניה ולצעוד  פעמיים או שלוש בשבוע. הליכה היא פעילות קלה אשר אינה דורשת מאמץ מיוחד, או ציוד יקר והיא תורמת לשיפור וחיזוק שרירי הלב והריאה אך לא פחות חשוב מכך למצב הרוח.

העולם יפה יותר בשניים – נצלו את ההזדמנות הזו עבורכם, מצאו פעילות גופנית המתאימה ליכולות ולצרכים של שניכם ועשו אותה יחד. פעילות גופנית בשניים, מחזקת משמעותית את המוטיבציה ומייצרת תחושת מחויבות הדדית המסייעת לשני הצדדים להתמיד בפעילות וליהנות ממנה.

מטרות קטנות – לא מדובר על כיבוש פסגת האוורסט, אלא יעדים קטנים ומטרות ריאליות כמו הארכת משך הפעילות, משקל יעד ועוד. כל צעד נוסף לקראת אחת מאלו, תורם משמעותית למוטיבציה.. עמידה ביעדים יגרמו לבן המשפחה להאמין ביכולת שלו לשמור על איזון המחלה ומניעת הסיבוכים שלה.

כמה קרוב ככה טוב – מחקרים מוכיחים שלמרחק מהמקום בו מתבצעת הפעילות הגופנית יש השפעה מובהקת על הסיכוי להתמיד בה. ככל שהמיקום יהיה רחוק יותר, כך הסיכוי להתמיד קטן. מדוע? כיוון שפעילות גופנית מכל סוג היא עדיין בגדר מטלה עבורנו, העובדה שעלינו להגיע באוטובוס או ברכב הופכת את המטלה הזו לשתי מטלות שונות. כדאי לקיים את האימונים בסביבת המגורים, וכך הסיכוי להתמדה יגדל משמעותית.

חשוב לזכור, לפני תחילת שגרה של פעילות גופנית, יש להיוועץ עם הרופאים המטפלים ולוודא כי אין מגבלות מסוימות.

נעים בשניים

מידע שימוש

תגיות
הראה עוד

עוד מתכונים לשניים

כדאי לך לקרוא גם את זה...

Close
Close
Close